sreda, 23. februar 2011

Čas za maraton??

 PODALJŠUJEM RAZDALJE
Nekoč (pa ne mislim brskat po statistiki) sem spremljal tekaškega kolega z našega konca, ko je tekel ljubljanski maraton. Celega! Pravzaprav: jaz sem takrat tekel polovičko, on pa z bistveno manj kilometri celega. Za stavo. Nič ni pomagalo prepričevati ga o norosti takega početja, prijavil se je in šel. Ni vedel, v kaj se podaja. Prvi krog okrog 1:30. Drugi krog 2 uri. Končno zelo soliden rezultat. A ko sem ga videl v zadnjih kilometrih, pa potem, ko je šel na pijačo v rikverc po štengah...ne, maratona pa ne bom pretekel nikoli v življenju!!
Pa me je sčasoma vendarle začelo premikati.V mislih sem imel par stvari:
  1. Staram se, če hočem kdaj preteči maraton, ne bom smel več dolgo odlašati. Kakšen tekač bi pa bil, če nikoli ne bi pretekel maratona?
  2. S staranjem postajam počasnejši, torej mi bodo bolj ustrezali daljši, a počasnejši teki.
  3. Asfalt je ena sama grozljivka...torej začnemo z gorskimi maratoni:  v naravi, na planinskih poteh...
  4. GM4o je s svojo konfiguracijo katastrofa za noge, druga možnost je SAM 35:
OK. To bo moja prva malo daljša. Sicer tudi nisem vedel, kam grem, kaj me čaka. To je vse kaj drugega kot teki za gorenjski ali primorski pokal, tudi za maratone se je treba marsikaj novega naučiti. Prvi SAM so zaznamovali hudi krči, ki so se začeli med vzponom na najvišjo točko SAM-a, Plešivec, in se potem nadaljevali do cilja. Del, ki bi mi moral najbolj ustrezati (v klanec itaq nikamor ne pridem), torej zadnji 15 km spustov in relativne ravnine, sem prehodil, občasno posedal ter masiral noge, a trmasto odločen, da pridem v cilj. Uspelo mi je, 4 ure 22 min. To je bila vendarle neke vrste zmaga, predvsem je bila pa zmaga tisto, kar sem iz izkušnje koristnega odnesel. Naslednje leto sem progo pretekel z bistveno manj problemov 52 minut hitreje (3:30).
GM4o
2006 se je prijatelj spomnil, da bi šel na Gorski maraton štirih občin. V maju sem šel z njim na ogled prvega dela trase s Petrovega brda na Baško sedlo. Nato sem šel sam s Hudajužne čez Durnik na Porezen in nazaj. Noro. To pa res ni zame! No ja, parkrat prespiš...čez dva dni sem se prijavil.
In sem šel. Solidno. 4 ure 41 minut. Potem sem oktobra spremljal v enem krogu Jocota, ki je delal ultra varianto (3x), naslednje leto (2007) sem bil na trasi 3x (maj, junij tekma (4 ure 15 min), septembra pa z Martinom, Slavkom in Jocotom v zanje zadnjem, četrtem krogu)...
Če ne sedaj, kdaj potem
Če sedaj nisem dovolj pripravljen za maraton, ne bom nikoli. LM 2007- 42,2 km- prvič. Do 32 km sem sledil zajcu za 3 ure, potem mi je pobegnil. Niti nisem računal, da bo šlo. V cilju je bilo 3:08.
Radenci so nekaj drugega...mejnik pod tri ure sem prestopil na svojem tretjem. LM 2008: 2 uri, 58 minut.
Sedaj sem prišel v cilj trikrat v Ljubljani in trikrat v Radencih. No, tudi Radence sem lani spravil na 3 ure in 2 minuti, kar je že blizu...a so bili dokaj ugodni pogoji, kakršni v Radencih niso velikokrat. 

2007 pa je bilo zame pomembno še v nečem...(sledi) 

Ni komentarjev:

Objavite komentar