nedelja, 2. februar 2014

Kaj počnejo legende?

Čeprav v času interneta ni težko spremljati dogajanja, nam pogosto določene stvari "poniknejo", ker pač v množici novih informacij na stare pozabimo...pa vendar včasih spet priplavajo na površje in se začnemo spraševati, kaj neki se je zgodilo potem.

Ne vem zakaj, a nekatere stvari se nam neizbrisno vtisnejo v spomin in pri meni je ena od njih citat iz knjige Rojeni za tek ( o Jenn"Mookie" Shelton več kasneje):

"In zakaj ne tečeš maratonov?" sem vprašal Jenn, ko sem jo poklical zaradi intervjuja o novi generaciji ultratekačev. " Misliš, da bi se lahko uvrstila v kvalifikacije za olimpijske igre?"
"Daj, ne bodi smešen," je rekla. " Kvalifikacijska norma je 2 uri 48 minut. To zmore vsak." Jenn bi maraton s časom pod tremi urami zmogla tudi v bikiniju in s "čikpavzo" na štiridesetem kilometru- in to je tudi zares storila, le pet dni potem, ko je pretekla 50 milj dolgo gorsko preizkušnjo v gorah Blue Ridge.
"In kaj potem?" je nadaljevala. "Sovražim vso to evforijo okoli maratona. V čem je skrivnost? Poznam punco, ki trenira za kvalifikacije. Ima izdelan načrt prav vseh treningov za naslednja tri leta! Skoraj vsak drugi dan trenira hitrost na tekaški stezi. Uf, jaz tega ne bi nikoli prenesla. Enkrat sva se zmenili, da bova ob šestih zjutraj skupaj trenirali, a sem jo ob dveh zjutraj poklicala in ji povedala, da sem se napila margerit in mi, hik, po vsej verjetnosti, hik, ne bo uspelo."
Jenn ni imela ne trenerja ne programa treninga; še športne ure ni imela. Zjutraj se je preprosto skobacala iz postelje, pogoltnila vegetarijanski sendvič in tekla tako daleč in tako hitro, kot ji je prijalo; ponavadi je naneslo kakšnih 20 milj.

Ta citat, predvsem poudarjeni tekst, mi je te dni priplaval na površje. To je bilo takrat, kaj neki sedaj počne Jenn? Prava ultra legenda Scott Jurek? Spomnil sem se tudi na Antona Krupicko, ki ga sicer takrat v Bakrovih kanjonih (in v knjigi) ni bilo. Vsi ti so zvezde (trail) ultratekaškega podzemlja, a na splošno v medijih niso prisotni, tako kot npr. žogobrcarji.
Začel sem malce brskati in nekaj sem našel:

Scott Jurek, 7- kratni zmagovalec Western States 100.Mile Endurance Run (tekme, na katero se je kot edini Slovenec že dvakrat uvrstil tekaški kolega David Kadunc- AVI) je leta 2012 izdal knjigo Jej in teci, 2013 pa se je po dveletni ultratekaški pavzi udeležil teka 2013 Leadville 100 Mile Run in (po želodčnih težavah) dosegel 8. mesto. Spremljati se ga da tudi na njegovem blogu,  kjer med drugim preberemo, da je svoj letošnji prvi tek izvedel z zgoraj omenjeno Jenn.
Anton Krupicka prav tako piše bloge pod naslovom Riding The Wind, tam so dosegljivi rezultati prejšnih let in plan tekmovanj 2014...Lani na UTMB je bil DNF, letos menda spet pride...
Caballo Blanco je žal odšel, 2. marca 2014 pa se bo v Bakrovih kanjonih v Mehiki odvijala že 12. izvedba teka Ultra Caballo Blanco!
Na Born To Run Fan Site pa še kaj o ostalih "akterjih" iz knjige.

Jenn "Mookie" Shelton,  divja deskarka, ki je zašla med ultratekače zato, "da bi postala boljši človek"...
Zgornji citat in vprašanje, kaj je sedaj s tem olimpijskim maratonom: začetek leta 2012 je postavljala normo za kvalifikacije, jo s časom 2:45:01 tudi dosegla, a potem ni bila izbrana za OI v Londonu. Blogov ne piše, brskanje po netu pa da rezultate...Kaj je bilo zanjo značilno? Med tekom je vedno uživala, vedno je bila nasmejana!



In to je sedaj to! Namenoma sem se dotaknil samo nekaterih, za celoto bi rabili knjigo, ki pa nikoli ne bi mogla biti ažurna, ker se stalno nekaj dogaja...


:

Ni komentarjev:

Objavite komentar